Yapay Zeka Nedir Ve Nasıl Yapılır?(Kodlanır - Yazılır JS ile)

Aslında yapay zeka diye bir kavramın olduğuna şahsen inanmıyorum çünkü yapay zeka ne demek derseniz örneğin sen yapay zekaya hangi renk elma seversin diye sorarsan o sana mesela yeşil diyemez çünkü mantığa dayalı bir cevabı yoktur ve kodlama sistemi ise tamamen mantık üzerine kuruludur bu nedenle mantığa dayalı bir cevabı olmadığı için kod hata verir fakat kodlama ile seçeceği elma rengini siz belirleyebilirsiniz yada rastgele kod sistemi ile herhangi bir renk seçmesini sağlayabilirsiniz. Altta aslında yapay zeka olmayan fakat yapay zeka gibi görünen bir sistem yapacağım.

Evet altta sizinle konuşan bir mekanizma yaptım bu mekanizma if ve else komutları ile çalışmaktadır. Yani eğer ise değilse komutları ile yaptım biraz incelerseniz rahatlıkla sistemi çözersiniz diye düşünmekteyim.


<script>
bir = prompt('Merhaba Adını Öğrenebilir miyim Dünyalı');
iki = prompt('Merhaba '+bir+' Seninle Tanıştığıma Memnun Oldum.Sence Windows mu iyi Machintosh mu? Bildiğim Komutlar>>>(Windows/Machintosh)');
if (iki == 'Windows')
{üc = prompt('Aaaa sende benim gibi '+iki+'u seviyorsun benimle aynı tarafta olduğun için teşekkürler (: Heyy adını söyleyeyim mi kolay kolay unutmam :D Bildiğim Komutlar>>>(Evet/Hayır)');
if (üc == 'Evet')
{alert('Seninle tanıştığıma memnun oldum yanlış hatırlamıyorsam adın '+bir+'ti. Seninle tanıştığıma memnun oldum '+bir+' görüşmek üzere byby.') }
if (üc == 'Hayır')
{alert('İlk defa bir robot olarak bir isim söyletmedin ): ama yine de söyleyeyim adın '+bir+'. Git buradan '+bir+' küstüm seninle );') }
}
if (iki == 'Machintosh')
{üc = prompt('Steve Jobsu severim ama bir türlü bu '+iki+'a ısınamadım gitti.Heyy adını söyleyeyim mi kolay kolay unutmam :D Bildiğim Komutlar>>>(Evet/Hayır)');
if (üc == 'Evet')
{alert('Seninle tanıştığıma memnun oldum yanlış hatırlamıyorsam adın '+bir+'ti. Seninle tanıştığıma memnun oldum '+bir+' görüşmek üzere byby.') }
if (üc == 'Hayır')
{alert('İlk defa bir robot olarak bir isim söyletmedin ): ama yine de söyleyeyim adın '+bir+'. Git buradan '+bir+' küstüm seninle );') }
}
</script>


Üstteki mekanizmada mesela evet yazarsanız böyle yap hayır yaparsanız böyle yap diye vs. komutlar aktardım aslında burada bir yapay zeka ile konuşmuyorsunuz benle konuşuyorsunuz beninle konuşacağınız kısa bir parçayı bu kodlara aktardım umarım bu sistemleri çözmeniz için yararlı olur. Şahsen yapay zekaya inanmıyorum sizde şimdilik pek kafaya takmayın henüz bu konuda pek de bir gelişme yok diyebilirim.

Html Dosyayı Herhangi Bir Tarayıcı İle Açın!!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder