lk Abdest, İlk Namaz, İlk Tövbe/İnançlar/milliyet blog
İlk Abdest, İlk Namaz, İlk Tövbe
İnsanlık camiasında ilk namazı kılan Hz. Âdemdir.
Ondan sonra ilk öğle namazını kılan Hz. Davut’tur.
İkindi namazını ilk kılan Hz. İbrahim’dir.
Akşam namazını ilk kılan Hz. İsa’dır,
Yatsı namazını ilk kılan Hz Yusuf’tur.
Namazın günde beş vakit olarak farzından sonra,
Hz. Muhammed (AS) günlük beş vakit namazı kılandır.
Peygamberimize vahyin açıktan geldiği günde, Cebrail Peygamberimiz HZ. Muhammed’e abdest almayı ve namaz kılmayı da öğretti. [128]
Mekke´nin yukarı tarafında[vadinin bir köşesinde ökçesini yene vurdu. Oradan bir su kaynadı. Cebrail ondan abdest aldı.
Peygamberimiz Cebrail’in abdest alışına baktı, Cebrail da namaz için nasıl abdest alınıp temizlenileceğini ona göstermek istiyordu.
Dirseklerine kadar, ellerini yıkadı. Ağzını su ile çalkaladı. Burnuna su çekti.
Sonra, yüzünü yıkadı. Başını ve kulaklarının arkasını, ıslak eliyle mesnetti.
Topuklarına kadar, ayaklarını yıkadı. Abdest bittikten sonra, avucuna su aldı, edeb yerine su serpti. Peygamberimiz Cebrail den gördüğü gibi abdest aldı.
Peygamberimiz Cebrail’in abdest alışına baktı, Cebrail da namaz için nasıl abdest alınıp temizlenileceğini ona göstermek istiyordu.
Dirseklerine kadar, ellerini yıkadı. Ağzını su ile çalkaladı. Burnuna su çekti.
Sonra, yüzünü yıkadı. Başını ve kulaklarının arkasını, ıslak eliyle mesnetti.
Topuklarına kadar, ayaklarını yıkadı. Abdest bittikten sonra, avucuna su aldı, edeb yerine su serpti. Peygamberimiz Cebrail den gördüğü gibi abdest aldı.
Bundan sonra, Cebrail namazın nasıl kılınacağını Peygamberimize göstermek için, kalkıp onunla birlikte iki rekât namaz kıldı ve bu namazda yüzünün üzerine dört secde yaptı.
Yüce Allah; Peygamberimizin gözünü, yüzünü güldürmüş, Allahtan beklediği, gönlünün hoşlandığı ibadet emri gelmiş bulunuyordu.[138]
Derin bir inanç ve sevinç içinde eve döndü. Yüce Allah’ın kendisine olan üstün ikramını Hz. Hatice´ye haber verdi. Hemen elinden tutup, onu suyun yanına götürdü.
Namaz için nasıl abdest alınıp temizlenileceğini göstermek üzere, Cebrail’in kendisine gösterdiği gibi abdest aldı. Hz. Hatice de Peygamberimizin gösterdiği gibi abdest aldıktan sonra, Peygamberimiz Cebrail in kendisine kıldırmış olduğu gibi, ona namaz kıldırdı.
Peygamberimiz kendisine peygamberlik geldiği Pazartesi gününde ilk namazı kılmıştı. Hz. Hatice de, aynı günde, günün sonuna doğru, ilk defa aynı namazı kılmak mutluluğuna ermişti.
Yüce Allah; Peygamberimizin gözünü, yüzünü güldürmüş, Allahtan beklediği, gönlünün hoşlandığı ibadet emri gelmiş bulunuyordu.[138]
Derin bir inanç ve sevinç içinde eve döndü. Yüce Allah’ın kendisine olan üstün ikramını Hz. Hatice´ye haber verdi. Hemen elinden tutup, onu suyun yanına götürdü.
Namaz için nasıl abdest alınıp temizlenileceğini göstermek üzere, Cebrail’in kendisine gösterdiği gibi abdest aldı. Hz. Hatice de Peygamberimizin gösterdiği gibi abdest aldıktan sonra, Peygamberimiz Cebrail in kendisine kıldırmış olduğu gibi, ona namaz kıldırdı.
Peygamberimiz kendisine peygamberlik geldiği Pazartesi gününde ilk namazı kılmıştı. Hz. Hatice de, aynı günde, günün sonuna doğru, ilk defa aynı namazı kılmak mutluluğuna ermişti.
İlk tövbe
Arafat Vadisindeki Cebel-i Rahme, Rahmet Dağı, Rahmet Tepesi; yeryüzünde insanlık-aile ve cemiyet hayatının başladığı yerdir.
Kullarına karşı çok merhametli olan Yüce Allah’ın Hazreti Âdem ile Hazreti Havva’ya ilham buyurduğu: Yıllarca ayrı, ayrı devam ettikleri tövbe ve ilticaları olan;
“Rabbena zalemnâ enfüsenâ ve in lem tağfirlenâ ve terhemnâ lenekûnenne minel hâsirân” (A’raf-23).
Türkçe meali:
“Ey Rabbimiz! Biz kendimize zulmettik. Eğer Sen bize rahmet ve mağfiret etmezsen, biz ebedî hüsranda, en büyük zarar ve felâket içinde kalanlardan olacağız!” diye gözyaşları içerisinde feryat ederek, Yüce Huzur’a ilticada bulundukları mübarek tepedir.
Rivayet olunduğuna göre; Hazreti Âdem ile Hazreti Havva, Cebel-i Rahme’de buluştuklarında; “Ya Rabbi! Sana nasıl tövbe edelim? Bize razı olacağın tövbeyi öğretir misin?” diye niyazda bulundular.
Allah-ü Teâlâ Hazreti Âdem’e Abdest almasını emir ve tarif buyurdu. Ey Âdem! Haram- yasak ağaca uzanan elini dirseğinle beraber yıka.
Harama baktığın yüzünü, gözünü, yasak meyveyi yediğin ağzını, kokladığın burnunu yıka. Harama yürüdüğün ayaklarını da topuklarınla beraber yıka”.diye buyurdu.
Abdest, Hazreti Âdem’in fiili tövbesi olup, yeryüzünde ilk abdesti alan da Hazreti Âdemdir. Muazzez Dinimiz İslâm her şeyi ile nimettir, hiç bir emri asla boş ve külfet değildir.
Abdest almak, işe giderken evden abdestli çıkmak, abdestli yatmak, sayısız iyilik, bereket ve hikmetlere sebep olacak güzellikler iken, maalesef, bugün Müslümanların ekseriyeti için külfet kabul edilir hâle gelmiştir.
Aslında her abdest bir tövbedir. Çünkü her abdestle dökülen yalnız maddî kirler değil, günah kirleridir. Bazı Tıp bilginleri abdestin vücut sağlığı açısından mucizevî faydaları bulunduğunu bildiriyorlar.
İnsan vücudu üzerinde yaklaşık 700 (BAN) Biyolojik Aktif Nokta bulunur. Bunların 66 tanesi acı noktası olarak adlandırılan ekstra aktif noktalardır.
İnsan vücudunda bulunan 66 acı noktasından 61’ i Abdest azalarında (Abdest alırken yıkanılan ve mesh edilen uzuvlarda) yer almaktadır.
YÜZ YIKANIRKEN: Mide, bağırsaklar, safra kesesi, idrar yolları, sinir sistemi ve üreme organları.
KOLLAR YIKANIRKEN: Bağırsaklar, kalp, akciğerler, üreme organları, idrar yolları ve kan dolaşımı uyarılır.
KULAKLAR MESH EDİLİRKEN: Kulaklar; yaklaşık 100 Ban’ın yer aldığı ve hemen, hemen bütün organlarla bağlantılı olan bir komuta merkezidir. Kulak mesh edilirken bütün organlar uyarılmış olur.
AYAKLAR YIKANIRKEN: Hormon dengesini sağlayan, büyüme ve üremeyi kontrol altında tutan hipofiz, böbrekler ve hemen, hemen bütün organların faaliyetini etkileyen Ban uyarılır.
Abdestte akupunktur noktalarının uyarılmasıyla vücutta enerji ve kan dolaşımı kolaylaşır, vücudun direnci artar, bağışıklık sistemi güçlenir. Ateş (vücutta ısı) yükselince soğuk suyla Abdest almak ateşi bir buçuk 2 derece düşürür.
Abdest tansiyon’u düşürür. Abdest baş ağrısını hafifletir. Uyuklamayı giderir, yorgunluğu ve öfkeyi giderir. Abdest alırken, soğuk su kullanmak Abdestin ve guslün faydalarını arttırır.
Ancak akciğer ve karaciğer hastası olanlar, ağır ameliyat geçirenler, yaşlılar ve ishal olanlar için ılık su kullanılması daha iyidir.
Abdest alan, abdestli olarak bulunmaya gayret ve devam eden bir Müslüman temizliğe riayet etmiş, temizliği alışkanlık haline getirerek kendisini, birçok hastalıklara sebebiyet verecek kirli hallerden korumuş olur…
Yüce Allah’ımız bizi ve neslimizi tövbe edenlerden, temizlenenlerden ve namazlarını hakkıyla kılan kullarından eyle. Duamızı kabul buyur. Bize dünya’da ve ahrette güzellik ver. Rahmetinle bizi cehennem azabından koru. Âmin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder