Uçakta rahat seyahat etmenin pratik yolları

Bu tüyolar ve itiraflar pilotlardan geldi! İşte tecrübeli pilotların kendi ağzından itiraf niteliğinde 10 tüyo:

ABD'li pilotlar, yolcular için rahat kendileri açısındansa başarılı bir uçuşun tüyolarını verdi. 

KANAT CİVARINA OTURUN 

Pilot ve yazar Patrick Smith: Oturulacak en düzgün yer genellikle kanadın üstü veya civarıdır. Arka koltuklarda oturanlar sarsıntıları en fazla hisseder. Uçak tahterevalli gibidir. Ortada oturuyorsanız, çok fazla hareket etmezsiniz.

GÜNDÜZ UÇUN 

Los Angeles'lı pilot Jerry Johnson: Eğer uçarken geriliyorsanız, gündüz erken saatlerde uçun. Yerin daha geç ısınması havanın bozulmasına neden olur, bu yüzden öğleden sonraları fırtınaya yakalanmanız daha muhtemeldir.

ÖN KOLTUKLARDA OTURUN 

Teksas merkezli yerel bir havayolu şirketinde çalışan bir pilot: Uçaklardaki hava akımı önden arkaya doğrudur. Bu yüzden içerideki en temiz havayı solumak istiyor veya sıcaktan şikayet ediyorsanız, mümkün mertebe en öne oturun. Uçakların genellikle arka tarafları en sıcak bölümleridir.

UÇAK HAVASI PİS DEĞİLDİR 

Patrick Smith: Kabindeki hava insanların düşündüğü kadar pis değildir. İçerideki havanın bir bölümü sürekli sirküle edilir. Bu, ortamdaki nemin azalmasına yardımcı olur. Aslında uçaklardaki hava, hastanelerde kullanılan HEPA filtreleri sayesinde, birçok kamu binasında teneffüs ettiğiniz havadan da daha temizdir.

HOSTESLERİN DÜŞTÜĞÜ İKİLEM 

1984 yılından beri US Airways havayolu şirketinde çalışan kaptan pilot Jack Stephan: Bazı havacılık kuralları bize de anlamsız geliyor. Mesela 39 bin feet (11 bin 887 km) yükseklikte saatte 400 mil (644 km) hızla giderken ve uçak her an türbülansa girebilecekken uçuş görevlileri istedikleri gibi etrafta dolanıp sıcak kahve ve Chateaubriand ikram edebiliyorlar. Ama pistte saatte 5-10 mil (8-16 km) hızla giderken, NASCAR yarışında gibi koltuklarına bağlı halde oturmak zorunda kalıyorlar.

PİSTİN UZUNLUĞU 

ABD'li bir havayolu şirketinde çalışan pilot Joe D'Eon: Pistleri gerçekten kısa olan bazı havaalanlarında, ne kadar iyi pilot olursanız olun düzgün bir iniş yapamazsınız: John Wayne Havaalanı, Wyoming'deki Jackson Hole, Chicago Midway ve Reagan National.

BİR PİLOTA BÖYLE İLTİFAT EDİLİR 

Joe D’Eon: Çoğu zaman uçağı nasıl indirdiğiniz ne kadar iyi bir pilot olduğunuzun göstergesidir. Bu yüzden uçaktan inerken, bir pilota güzel bir şey söylemek istiyorsanız, "İyi inişti" deyin. Bu hoşumuza gider.

MAÇ MUHABBETİ 

Kuzey Carolina'lı bir pilot: İşte flaş bir haber. Kokpitte oturup Amerikan futbolu maçlarını dinlemiyoruz. Bazen kuledekilerden mola odasına gidip skora bakmalarını istiyoruz. Ama pazar öğleden sonraları Pittsburgh'a uçarken, yolcular en az 10 defa uçuş görevlilerini yanımıza gönderip Steelers maçının skorunu soruyorlar.

DİZ ÜSTÜ BİLGİSAYARA İZİN YOK 

Patrick Smith: Uçakta diz üstü bilgisayarlarınızı kullanmanıza izin vermiyoruz çünkü 'elektronik müdahaleden' korkuyoruz. Bu dizinizde bir roketle oturmak gibidir. Sizi bilmem ama ben saatte 200 mil hızla giden bir MacBook tarafından kafamdan vurulmak istemem.

UÇAK GÜRÜLTÜSÜNDEN HOŞLANMAYAN ZENGİNLER 

Güney Carolina'lı bir pilot: Bizim için en kötü iki havaalanı, Washington D.C.'de Reagan National Havaalanı ve California'daki John Wayne Havaalanı. Bu havaalanlarının üzerinden uçarken göstergelerden çok içgüdülerinizi dinlersiniz. Özellikle John Wayne bayağı kötüdür. Çünkü John Wayne Havaalanı yakınında oturan zenginler uçak gürültüsünden pek hoşlanmazlar. Tam da uçağın havalanma anından hemen sonra bir balistik füze süratine çıkmanız gerektiği bir noktadan geçerken sessiz olmanızı beklerler.

cosmoturk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder