ÖMER HAYYAM'IN KEHANETİ


Résultat de recherche d'images pour "omar khayam"





ÖMER HAYYAM'IN KEHANETİ
1048-1131 yılları arasında yaşayan İranlı ünlü şair, yazar, matematikçi, filozof ve astronom Ömer Hayyam, bugünün resmini 900 yıl önce görerek aşağıdaki dörtlükleri yazmıştır mı diyelim, yoksa islam aleminde hala değişien bir şey yok mu diyelim bilemedim.

Celladına aşık olmuşsa bir millet 
İster ezan, ister çan dinlet 
İtiraz etmiyorsa sürü gibi illet 
Müstahaktır ona her türlü zillet.

Dünya üç beş bilgisizin elinde 
Sanırlar ki tüm ilim kendilerinde 
Üzülme, eşeği eşek beğenir 
Bir hayır var sana bana kötü demelerinde.

Felek ne cömerttir aşağılık insanlara 
Han, hamam, dolap, değirmen hep onlara 
Kendini satmayan adama ekmek yok 
Sen gel de yuh çekme böylesi dünyaya.

Her gün biri çıkar, başlar ben, ben demeye 
Altınlarıyla gümüşleriyle övünmeye 
Tam işleri dilediği düzene sokar 
Ecel çıkıverir pusudan: Ben ben diye.

Ömer HAYYAM


Résultat de recherche d'images pour "omar khayam"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder