Bıçak Yarasına Kesin Çözüm

       Elinizi veya herhangi başka bir yerinizi bıçak keserse (kanayan yaraya), ilk yardım olarak yapacileceğiniz şey öncelikle kanayan yeri kalp hizasından yukarda tutmalı, sonra hijyen sağlanmalıdır. Temizlikte titiz davranmalıdır. Kesiğe sebep olan bıçak paslı ise antibiyotik ve tetanoz aşısı da yapılması lazım. Sonra kesilen yere sirke damlatabilirsiniz veya iyice yıkanmış bir dilim patates ya da tütün bastırabilirsiniz. Şimdi size kanamayı durduran çok ilginç bir yöntemden daha bahsetmek istiyorum. O da;
       Kuzu veya dana böbreğini ikiye bölüp iç kısmı yaranın üstüne bastırılırsa kanamanın duracağı söylenmekte. Kasapların çok sık kullandığı bu yöntemi sizlerle paylaşmak istedik, denemekte yarar var diye düşünüyoruz. En çok da mutfakta, hele de bıçaklar yeni bilendiyse alışana kadar elimizi kesebiliyoruz. Kurban keserken eli kesilenler. Aklınızda bulunsun.
      Bunların hiçbiriyle kanamayı durduramıyorsanız, fazla kan kaybetmeden, mutlaka 112 Acil servisi arayın veya yakında bir sağlık kuruluşu varsa oraya yetişin.Onlar size yardımcı olurlar.
Bıçak Kesiği Nasıl Geçer

İlginç bir yöntem de, değerli takipçilerimizden Refiye Kumru hanımefendiden geldi, kendisine çok çok teşekkür ediyoruz.
Refiye Kumru : zeytinyağı kanayan yaraya birebir, pamuğa dökün kanın üstüne bastırın,başkada bişey aramayın.
Değerli üyemiz Fatma Bulut diyorki....
Parmağımı bıçakkesti, kalp rahatsızlığımdan dolayı günlük kan sulandırıcı kullandığım için kanamayı durduramadım, 2.5 saat kanadı. Misafir telaşım vardı hastaneye de gidemedim. pamukla bantla sardım sarmaladım durumu idare ettim. Gelen misafirlerime bahsettim. Bana parmağımı toz şekere bastırırsam kanamanın duracağını söyledi. Hemen uyguladım anında geçti. Mucize gibi bişey....herkese tavsiye ederim....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder